Make up today

 

Godmoooorgon!

En sak som slog mig var att jag är rätt så dålig på att visa er min sminkning. Det är något som jag kommer ihåg att jag letade i bland bloggar tidigare när jag inte riktigt visste hur man skulle göra mer än med foundation och mascara. Nu är jag ju inte bäst, men jag gör så gott jag kan. Ett tips jag kan ge er är att gå till Make Up Store och ta en sminkkurs. Då blir ni sminkade och går igenom hur man gör, sedan får ni även köpa produkter för priset av sminkkursen (ca 500 kronor). Det är kul, man lär sig sminka sig ordenrligt istället för "fjortissminkning" och så får man ju med sig hem fina produkter. Dessutom blir man ju snyggt sminkad, så passa på att gå kursen en fredag när ni ska ut på kvällen! :D

På bilden över ser ni min sminkning idag. Jag brukar använda ljusa, fräscha färger, för jag gillar inte det hårda från de mörkare färgerna, men här ser ni iallafall en mörk sminkning. Har även sotat ögonen under.

Jag har använt mig utav min favritfoundation L'Oreal True Match, ögonprimer från Make Up Store, rouge Sugar Muffin från Make Up Store, sedan använde jag mig utav gråa, silvriga och svarta ögonskuggor från en skuggpalett från H&M. Kom ihåg att man inte måste ha de dyrare snyggorna för att få det bra, hemligheten ligger i att ha en ögonprimer. Så satsa hellre på en dyrare och bättre primer så ska ni se att skuggorna blir bra! :)
Sedan avslutade jag med en flytande eyeliner från oriflame (en gammal rackare som snart är slut, måste ha nyyyy!) och mascaran VibraLash från Isadora. (Se produktbilden nedan)

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0