Power to the skin!

 

Stackars våran hud, snacka om mycket påfrestningar vi utsätter den för, speciellt vi tjejer när vi sminkar oss. Vet ni allihopa vad erat smink innehåller? Tror ni att det är bra för hyn? Jag svarar nej på båda frågorna. Men nu ska det fasiken bli ordning på min hy! Jag försöker komma ifrån foundation nu när min hy har börjat bli så himla mycket finare, så jag köpte Garnier's BB-cream. Helt ärligt vet jag inte vad jag tycker. Första gången jag provade den kändes det som om man blev slungad in i tonåren igen, med "fjortisranden", dvs att den var mycket mörkare än min hudton. Men å andra sidan kanske jag applicerade den fel, så nu när jag använde den idag så la jag på den med hjälp av foundationborsten och så blev det MYCKET bättre, istället för med fingrarna som en vanlig ansiktskräm (det står att man ska göra så, konstigt nog). Den känns väldigt lätt iallafall, och inte kladdig som en foundation. Dock så la jag ett puder över, för jag kände mig lite väl glansig av krämen!

 

Den andra produkten är Bio-Oil, som det görs reklam för nu. Den ska alltså bleka ärr från skador, acneärr, hudbristningar m.m. Den ska även mjuka upp, och ge fukt till huden. Den rekomenderas av barnmorskor till gravida kvinnor, att smörja in magen med denna olja. Kan alltså användas över hela kroppen. Morgon och kväll tar man några droppar och masserar in den i ansiktet (eller där man vill behandla). Det är ett litet experiment, och jag hoppas det fungerar, så att dom där fula röda små fläkarna i ansiktet försvinner! Återkommer när jag börjar se resultat! :)


Kommentarer
Postat av: Anita Källqvist

Hej Lina, den där bio-oil verkar intressant. Berätta för farmor om den funkar. Hoppas att allt är bra med dig Kram

2012-02-09 @ 21:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0