Food

Har fått önskemål på att lägga upp lite recept och tips om lchf-mat, så here we go:

Jag är absolut ingen expert, men jag stapplar mig fram så gott jag kan i mat-djungeln. Jag har aldrig varit ett stort fan av potatis, ris eller pasta, så för mig är detta perfekt! Här är en måltid jag gjorde för någon dag sen:

Marinerade kycklingfiléer som jag sedan stekte i pannan (skär kycklingen i bitar för det blir lättast att tillaga)
Marinaden gjorde jag på soja, olivolja, färsk pressad vitlök, salt och vitlökspeppar.
Till det gjorde jag bulgur (ska man strikt följa lchf får man egentligen inte äta bulgur heller, men det är inte onyttigt så det undantaget gör jag ibland!) till det hade jag en avokado och en ugnsgratinerad tomat, gratinerad med ost, ströbröd och vitlökspeppar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0