Charmigt mejl från boyfriend....

Okej, seriöst. Såhär långt gick han för att bevisa att jag inte alls "sparar pengar på el för att jag har gasspis"... Jaja, boys will be boys........

Mejlet löd:

"
Maskin

Användning per vecka

kWh/år
Elspis gjutjärn 7 gånger 370
Elspis keramikhäll 7 gånger 300
Elspis induktion 7 gånger 260

På mitt elavtal från e-on betalar jag idag 82öre/kwh.
0,82 x 370(om man har gjutjärn) = 303,4.
303/12 = 25,25.
Alltså... Du betalar 141kr i månaden för din flådiga gasspis. Medans jag betalar 25kr i månaden för min budget spis.
Då tjänar jag nästan 1400kr mer än dig per år om jag använder spisen 7ggr i veckan..
Sorry baby <3 "

Som hämnd lägger jag upp denna bild:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0