God natt/God morgon!

Jahapp, 3 timmar av passet har gått och det är såååå lugnt. Har 21 gäster i 17 rum, tjaa.. ni fattar. Har lagt lite kort, druckit lite kaffe, ska kanske äta en kellogsbar snart och sen efter tre när det börja ljusna på ute går jag ut och tar rondering runt anläggningen (läs promenad med hunden). Har redan efter 6 dagar hittat mina egna rutiner och det känns jättebra!

2 nätter kvar, sen har jag 7 dar ledigt. Som jag längtar! Det är faktiskt helt okej med 2 saker att jobba för. Lönen OCH en veckan ledighet!

Sitter och läser lite i flashback-forum om nattjobbare och deras rutiner (mat, sömn m.m) om man kan få lite tips. Hittade en rolig kille som skrev något i stil med:

"När man jobbat natt och sedan sovit under dagen är det flera som upplever "bakis-symdromet"? När jag vaknar känns det PRECIS som om jag druckit några glas rödvin för mycket och har huvudvärk. Jävligt störigt att vakna och känna sig bakis när man inte ens har haft glädjen av fyllan dagen innan"

Jag förstår lite vad han menar, men det var så roligt formulerat! "inte ens har haft glädjen av fyllan" Hahahahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0