Cold blooded murderer

Fast inte kallblodigt, för jag fick världens ångestattak och storgrinade bakom ratten. Yes, ni gissade rätt, ikväll på vägen till jobbet körde jag över en grävling.

FYFAN, vad jag mår dåligt. Han sprang över motorvägen och stannade till vänster om min körfil, så jag saktade ner så mycket jag kunde (utan att tvärnita så min hund skulle flyga fram) och väjde över refugen till höger, men tror ni inte att pucko-grävlingen VÄNDER och springer tillbaka, dit jag väjt av.

Känslan när däcket kör över grävlingen fick mitt hjärta att hoppa upp i halsen på mig, och jag blev aldeles kall i kroppen. Jag DÖDADE ett djur, inte en fluga eller en lite groda man kan råka köra över, utan att hyffsat stort däggdjur.

Tur att jag har väldens bästa mamma som tröstar en (läs skrattar åt mig, den jäveln) när jag ringer och tror att jag ska tuppa av efter chocken! Tack för den mamma, men du är bra ibland iallafall.... :)



Förlåt grävlis, men du har det bätte nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0