My oh my

Well hello my little ones!

Jag är kass, jag vet. Jobbar och har mig så mycket att jag knappt hinner med er.. Förlåt! Nytt år vid midnatt, ska vi satsa på lite förändringar? Nu tickar klockan på och snart är det dags för mig att göra lite nytta igen, sedan hem och bums i säng.

Yes, ni läste rätt. Sista dagen på året spenderas i min säng, förhoppningsvis sovandes. Det vill säga, så länge folk inte skjuter av raketerna i förväg och får min hund att automatiskt flyga upp i min säng och lägga sig ovanpå mig.

Sista timmen på året då? Jo, den tillbringas på jobbet. Fast vet ni vad, det gör ingenting. För jag får skåla in det nya året med underbara kollegor, och om jag så gör det med ett glas vatten så är det sak samma. Känner bara ro i att jobba över nyår, slippa hetsen och stressen i nyårfirandet, festen, kläderna, skumpan. SKÖNT!

Fast ska vi tro Mayaindianerna så blir ju detta också det sista nyåret. Ska ni ta det på allvar och slå på stort, eller är ni som jag, hoppas på ett till? Haha, vet inte om man ska skratta eller gråta över att deras uråldriga kalender plötsligt tar slut. Min tar också slut, fast jag har ju redan köpt en ny så det kommer ett år till. Där har ni något att tänka på, indianer! :)

Tack och adjö för det här året då! Vi hörs nästa år! PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0