Lugn kväll

Har verkligen slappnat av hela kvällen, och det behövs. Allt runt min födelsedag, julen och nyår stressar mig totalt. Det går inte att beskriva, men det är bara att acceptera och försöka vända det till något positivt istället.

Har låtit lägenheten fyllas ut med lugn skön musik, gått och nynnat för mig själv och tog nyss ett bad med tillhörande bok och ansiktsmask.

På tal om ansiktsmask måste jag tipsa om en hemmagjord mask som jag gör. Ni kan säkert läsa om den på tusen andra bloggar, men den är så bra! Den fungerar som en kemisk peeling (ni vet, som man betalar massor med onödiga pengar för att göra hos någon salong), och det enda man behöver är 4 tabletter Aspirin (ja, huvudvärkstaletten) och några droppar vatten eller citron. Man maler tabletterna och droppar sedan ner vätskan (citron eller vatten) och lägger sedan smeten i ansiktet. Låt det sen verka i ca 10-20 min, och peela bort den med vatten! Alla döda hudceller försvinner och man får jättefin lyster i hyn!

Nu ska jag göra en latte åt mig och sedan lägga mig på spikmattan. Bort med stressen, hejdå!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0