Akuten nästa

Det här med Sveriges sjukvård tänker jag inte gå in något vidare djupt på, tror det räcker med att jag säger FYFAN bara.

Har ring och ring och ringt till Vårdcentralen och när dom väl svarar, då har dom ingen tid förrens, håll i er nu... Om två veckor.
Så tog jag en lite tripp till akuten istället, där får man sitta och vänta till en vänlig tant kommer och pratar med en och säger att om inte har tid jsut nu.
Det slutade med att jag fick en tid nu ikväll istället för lite prover, så nu ska jag snart bege mig iväg till akuten för andra gången idag.. Det är inte kul att vara sjuk, och inte när man inte heller får någon hjälp. :(
Får se om dom kanske kan skriva ut en partypåse* till mig så jag klarar mig err tag, iallafall över helgen.


* En partypåse är ett smeknamn som Lina kommit på. Det är alltså en trevlig blandning av diverse piller och tabletter som läkaren skriver ut vid olika sjukdomar. Innehåller för det mesta smärtstillande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0