Skönt med helg!

Gud vad man uppskattar helgen nu när man inte längre är i skolan, utan jobbar.. Skönt att inte ha saker planerade utan bara tar det lugnt och slappar, vilar upp sig totalt, och gör det man känner för, helt spontant.. Igår hände det inte så mycket, åkte direkt från jobbet till stallet och red ut på en supermysig rätt lång tur i det värmande solskenet, hade inte ens jacka på mig, hur skönt som helst! Kom tillbaka till stallet och pussade sedan Pärlan hejdå, och åkte hem. Skyndade mig in i duschen, gjorde mig iordning och åkte sedan in till stan för att träffa min älskade vän Paulina som kom upp till stockholm igår. Vi gick och åt, och sedan såg vi "I skuggan av värmen" som hade premiär på bio igår. Den var riktigt bra, fast jag tyckte att dom kunde dra ner på tiden som man fick se henne ha abstinens, menmen, det är ju bara min åsikt. Annars rekomenderar jag verkligen filmen. Just att den är baserad på en verklig historia gör ju att det tar extra mycket.. Vi sa hejdå vid tunnelbanan och åkte åt varsitt håll. Väl hemma så gick jag och la mig nästan direkt, var hur trött som helst!

Idag då, idag har jag varit på stallet (suprice!), ridit en litet sväng i skogen och varit duktig och tvättat Pärlans man också, kände att det verkligen behövdes! Släppte in alla hästar och åkte sedan med mamma och handlade innan hon släppte av mig vid Söderbymalmsskolan. Där höll jag Erica sällskap och tittade på innebandymatchen som Johan (Ericas pojkvän) spelade. Vi satt där och småpratade lite, tittade på planen lite då och då, rätt trevligt faktiskt! Efter det så åkte jag hem, smarta jag hade ju glömt jacka så jag höll på att frysa skärten av mig.. fast jag klarade mig! :) Kom hem och åt god mat och sedan var jag bänkad framför tv:n med Robinsson som mål. Ja, hur bra nu det var.. Kände väl att jag hade annat för mig än att titta på ett trist program så jag gick upp och rullade tummarna ett tag istället. Sedan hände inte så mycket, tittade på en film med mamma som handlade om människohandel, hemsk film, tyvärr med "fortsättning följer", så jag vet ju inte hur den slutade..Tog en mysig promenad med hundarna och sen hamnade jag här, i min mjuka varma sköna säng och med datorn i knät. Är helt ledig imorgon från hästen och allt så jag ska slappa hela dagen är det tänkt, får väl se hur långt det håller. :) Pussiluss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0