Äntligen och grattis bror!

Idag fyller min kära bror 19 år, stor pojke! Inget speciellt på en tisdag, åt god mat och gav lite presenter. Jag, min mor och min far var på Ikea idag och kollade ut lite grejer, hittade en superfin fotölj som jag antagligen ska köpa när mitt rum blir klart, och på tal om det så har jag äntligen målat klart. La det sista lagret på sista väggen för bra precis 4 minuter sen, yesyesyes. Nu är det bara fondtatapeten som ska upp, vilket pappa lovade att göra till helgen, hur det nu blir, haha. Hoppas iallafall på det, vore otroligt skönt. Sen är det ju bara att ställa allting där det ska stå, sätta upp tavlor, köpa fotölj och bygga min specialare till bokhylla/skrivbord, kommer bli kanoners. :) Jag har precis erkännt för mig själv att jag är en Irene Huss-fantast. Eller, ja kanske inte riktigt så grovt, men jag tycker iallafall om filmerna. Har sett alla utom en, vilket det blir ändring på ikväll då jag ska se den sista också. :)
Ja juste, jag har ju hunnit med att vara på praktikplatsen också. Gjorde inte så mycket första dagen, gick mest igenom ett "välkomstprogram" på datorn som alla nya på Scandic måste gå igenom. Det är jättetrevliga människor som jobbar där och det känns verkligen som om jag kommer trivas. :) Imorgon ska jag vara i Housekeeping för att se lite hur det går till där, sen tror jag att jag kommer befinna mig i frukosten på torsdag och fredag . Tidiga mornar, men men, det är säkert kul ändå, plus att man faktiskt slutar tidigare då också. Nästa vecka blir det tydligen mycket som händer, ska bli spännande. Tror det var någon läkarkongress här, så det kommer springa runt en massa kostymnissar på hotellet, spännande, haha. Tur att hotellet är under ombyggnad, så det är många byggkillar som är där. Har man något fint att titta på, haha. Nej, nu ska jag nog ta och rensa bort allt grejer som jag har haft till målningen och sen hoppa i säng och se på filmen. Hej då på er!


Jaha, här är det jag praktiserar nu, Scandic Hotel Malmen på Götgatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0