Utan internet

Mitt internet har krånglar hela helgen och ingen pappa har haft tid att fixa det åt mig (nej, jag kan faktiskt inte göra sånt själv). Så nu skriver jag, när jag fått igång det!

I fredags åt jag en god frukost ute i solen, och sedan skulle pappa iväg och ville att jag skulle följa med. Han vägrade att säga vart vi skulle, men det spelade väl ingen stor roll, tänkte jag. det är ju skönt att komma iväg lite bara. Han åkte ut på motorvägen och svängde ner mot Nacka. Jaha, då börjar jag förstå, vi ska hälsa på min gammelmormor och gammelmorfar, som bor i Saltsjö-boo. Men nehe, nej det skulle vi inte, utan att svängde in mot Nacka Forum. Nu började jag bli riktigt förvirrad, och förstod ingenting. Vi gick in och tydligt letade efter en specifik affär. Vi kom till rätt affär, som visade sig vara Media Markt. Pappa gick in och ställde sig innanför affären och sa "Om du får välja en sak du vill ha här inne, vad väljer du då?" Vad svarade jag då? Jo, en systemkamera såklart. Och gissa vad. Vi köpte en! Det blev en Nikon D5000, och gissa om jag blev lycklig. Jag tror att jag skulle dö av lycka, och alla som såg mig just då måste trott att jag blivit frälst eller fått en uppenbarelse eller något. Det, ärligt talat, värkte i kinderna på mig sen! Passade på att köpa en riktigt bra extra blixt och ett till objektiv med extra zoom, inte alls fel. Har inte haft tid att fota så mycket, men några bilder har det hunnit bli!

Lördags då, då låg jag, Johan, Erica och mamma på stranden halva dagen. det var så himla skönt, och även om det inte är så varmt i vattnet så är du ju hur skönt som helst att gå ner och doppa sig efter att man legat och stekt ett bra tag! På kvällen hyrde vi en film, Brudens bäste man. Den var rätt rolig faktiskt. Kanske inte den bästa film jag sett, men iallafall. När vi åkte ner till stallet på kvällen så kollade jag igenom hästen, och gissa vad. Hennes vänstra framben var ganska rejält svullet från knäet och ner till kotan. Så himla typiskt. Men tur ändå, för hon haltar inte eller något, så vi hoppas på att det bara är ett stort bett eller något hon fått, så att det går över snabbt!

Söndag, idag kom det nytt hö till stallet, tror det kom runt 270 balar á 10-13 kg. det är en hel del och tungt som satan i den här värmen. Som tur var behövde inte jag hjälpa till, för förra året som vi fick så mycket hö fick jag en ganska rejäl allergisk reaktion, så jag fick helt enkelt inte hjälpa till idag. Väldigt skönt, jag tog istället kameran och gick ner i hagen och fotade lite, blev inte alls många bilder, för hästarna har en tendens att bli jättenyfikna på vad man gör när man sätter sig ner mitt i hagen, och jag hade zoomobjektivet på, så det gick liksom inte att fota när dom kom för nära.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0