Tisdag

Tisdag idag, vilket innebär hoppträning för Lina och Pärlan. Träningen gick superbra! Är så himla stolt över vad jag kommit lång med den kamel/rådjurblandningsliknande hästen som jag började träna för ca ett år sen. Hon har blivit så fin och det är superkul att höra när folk kommenterar hur duktig jag har varit med henne. Sånt rör en ända ner i hjärtat, ska ni veta! Min tränare, Annelie, sa idag att hon knappt känner igen Pärlan längre, och när mamma berättade att jag är jag som har gjort allt jobb med henne, så blev hon imponerad. Jag var ju trots alls 16 när jag började träna upp henne. Men för att inte tråka ut er som inte är ett dugg intresserade hur det går för mig och hästen, så ska jag berätta om min dag innan träningen:

Jag vaknade 12.03 och gick upp på en gång. Jag fick en mycket behaglig överraskning när jag fällde upp persiennerna; Det var sol ute! Soldyrkaren Lina gick såklart fort som bara den ner för trappen, iklädd bikinitrosor samt bh och tog fram min älskade Baden-Badenstol och lade mig i den ute på baksidan. Där låg jag bra länge, innan jag kom på att jag skulle baka bullar till att ta med till landet på midsommar. Så jag kilade in i köket och gjorde underbara bullar (som jag så duktigt inte ens smakade på!). Det blev 49 stycken och gissa om att dom kommer göda upp släkten på midsommar! Mamma och pappa snodde åt sig var sin, och enligt dem fick bullarna ett mycket högt betyg. Tur det, jag får smaka en eller två på midsommar! Det är att rekomendera att kombinera bullbakning och solning, då man kan sola när bullarna jäser, det var skitbra! :) Här kommer en fin bild på bullarna, den som är snäll får smaka. ENJOY! (Sorry, kvaliten är inte mer än vad man kan förvänta sig av en sliten mobilkamera...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0