Sommar och sol

Ni vet alla hur det är att skriva en uppsats om ett tilldelat ämne, och man hittar verkligen ingen ispiration som helst. Hur som helst, det har jag lidit av. Skulle skriva ett debattinlägg i Svenska B med ämnet yttrandefrihet. Fick verkligen inte upp någon ide alls, till jag kom på skoluniformen. Så jag beslöt mig för att skriva om det, och tror det eller ej. jag blev klar!
Efter ett glas rosévin samt mycket bollande fram och tillbaka med både mamma och pappa så blev jag klar. Resultatet är väl kanske inte det bästa det kunde varit, men jag är ändå nöjd med att jag tog tag i det nu. Så, där var det sista skolarbetet klart, och är jag äntligen fri att få vila och slappna av.

Imorgon tar min kära bror studenten och det kommer förhoppningsvis bli en trevlig dag. Ska väl hålla lite koll på honom så att han inte blir alltför överförfriskad och ramlar in genom dörren utan att öppna den när hela släkten sitter här hemma. Hihi, en bra sak med att han tar studenten nu och jag nästa år är att jag kan studera honom och se hur full han blir, och sedan vara snäppet minde full än när det är min tur. Smart jag är va :)

Nu ska jag se till att fixa min kavaj också, ska sy in den lite, och ska väl se om jag får hjälp av min kära mor till att mäta osv.
Lovar att försöka bli bättre på att skriva i bloggen, och hoppas att jag kommer hålla löftet också. Bajbaj sålänge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0