Skinskattebreg, here I come!

Snart är det midsommar, och som alltid har familjen Källqvist (+/- någon person) som tradition att åka till landet som ligger å Skinskatteberg. Så underbart det är att vara där uppe, ingen mottagning på mobilen, ingen som kan störa, förutom om man åker in till "centrum" (ca 2 mil ifrån huset). Hundarna springer lösa dagen runt och vi äter kvällsfika med farmor och farfar, mina älskade farmor och farfar! Man blir så himla liten när man kommer dit. Inga ansvar, inga beskymmer, inga problem, så skönt. Vi åker iallfall upp på torsdag, dagen innan midsommar. Ska bli skönt att komma ifrån allting, även om det bara är för en kort helg. Farmor gjorde en underbart god silltårta förra midsommar som jag inte kunde få nog av, jag som inte ens gillar sill(!) nästan hetsåt den. Jag la ett litet milt hot mot farmor, att om hon inte gjorde den iår så skulle inte jag komma dit. Farmor, som ringde idag, meddelade att silltårtan är planerad och hon ska göra den, så det är fritt fram för mig att åka upp, tack farmor! Nehe, nu har jag precis gjort mitt kvällsstäd (jag har infört en vana att alltid städa mitt rum det sista jag gör på kvällen innan jag lägger mig. Så skönt att vakna upp i ett städat och  fint rum. Tack Erica, som hjälpte mig med denna vana!) så nu ska jag lägga mig och sussa sött och dejta kudden. Hoppas på en trevlig dröm! :) God natt allihopa!


Härliga landet


Forsen vid landet


Lunch inne hos farmor och farfar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0