Midsommar

Min midsommar i text:

Så otroligt underbart det är att vara här uppe bland alla myggor och ösregn. Hihi, nej, men helt ärligt kommer det sånna underbara dagen som idag. Jag kom upp hit i torsdags ca 21 och gick och la oss nästan direkt, mer eller mindre. Vaknade tidigt och då var det dags att sätta upp flaggstången som farfar så duktigt har jobbat på och gjort helt själv i två års tid. Den blev kanonfin och sedan blev det lunch, typisk midsommarlunch med bland annat farmors underbara silltårta.
Ni kanske börjar fatta att jag tycker att den är god, har tjatat lite om den, och det är såååå god!

 Det som är så härligt med landet är att man inte gör någonting, man sitter och läser, pratar och umgås eller tar långa skogspromenader med hundarna, men ändå så är man inte rastlös. Vi åt kvällsmat bestående av olika pajer, och två av dom hade jag gjort (jag tror att alla tyckte att mina var godast! hihi). Sedan satte vi oss i lusthuset, som farfar också byggt alldeles själv, han är en riktigt duktig gubbe, min farfar! Där satt vi länge, fram till två på natten. Midsommaraftonen avslutades med en promenad ner till forsen, hur mysigt som helst!

Midsommardagen, idag det vill säga sov vi alla länge. Vaknade och började med lunchen nästan direkt. Det blev helgrillad marinerad fläskfilé med grillad potatis och vertesås. Så himla gott. Åt så mycket att jag knappt orkade resa på mig efteråt! Vi satt ute och pratade och solen tittade fram, så jag passade på att ligga och lapa i mig sol, hur skönt som helst. Nu sitter jag inne och fick just igång internet på min bärbara dator. Ja, jag tog faktiskt med den, för jag har ju några filmer i den att kolla på ifall det skulle bli dåligt väder! Man måste ju ha en liten reservplan också. :) Får se om vi ska äta middag snart, jag är fortfarande jättemätt så det lär väl inte komma ner något mer just nu.
Juste det ja, vi fikade ju också. Det blev mina hembakta bullar och jordgubbar med grädde också, efter lunchen. Mmm, så gott det var. Jordgubbar är så underbart, visst!
Jag har också hunnit med att övningsköra idag också. Jag och pappa drog ut med våran Volvo, (har aldrig kört Volvon, för det är en turbo 4a i den, och har aldrig kört med pappa heller, bara med mamma) och det gick faktiskt väldigt bra. Körde lite runt först för att lära känna bilen och sedan iväg mot baggån. Kanonbil, den där Volvon, mycket bättre än Renaulten som jag får köra hemma. men det ska vi väl ändra på nu!

 Nej, nu ska jag nog ut och sätta mig i kvällssolen och njuta, hoppa ni andra haft en underbar midsommar!

Min midsommar i bilder:


  
Här kommer flaggstången upp, och farmor kommer med flaggan!

   
Allihopa (nästan iallafall) och pappa sköter grillen (med min hjälp)
     
Bilder på mina hundar!

  
Titta vad fint lusthuset osm farfar byggt är! (bilden till höger)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0