Friday

Dagen innan mammas födelsedag, och jag och pappa har farit som små dårar fram och tillbaka lite här och var för att hitta en present till henne. Vi vet ju vad hon vill ha, och den saken finns inte överallt, om man säger så. Det är nämligen inget mindre än en pastamaskin som hon önskar sig. Ja, ni läste rätt, en pastamaskin, en maskin som gör egen hemmagjord pasta. Gott va? Hur som helst, vi letade och letade, enda sista utvägen var att beställa hem den, men då får hon den ju inte imorgon. Jaja, vi får lösa det på något sett!
Lite annan nytta har jag ju hunnit med idag också, jag har bakat! jag älskar verkligen att baka, det är så kul. Jag gjorde en Radiokaka och en blåbärspaj. Vi lagade en supergod middag, pappa och jag (jag förberedde och "lagade" pappa grillade) och det bjöds på inte mindre än grillad köttspett med marinerade champinjoner, färsk majs och röd paprika och ungsstekt potatis. Till det blev det beaneissås och BBQ-sås. Till förätt blev det min supergoda Toast Skagen!
Jag har även fått mitt schema för nästa vecka och det blev 4 dagar, torsdag-söndag. Och så ska jag ju jobba nu på söndag med! Skönt att håva in lite extra pengar, jag ska försöka spara det mesta till körkortet (som backup ifall de pengar jag får till körkortet när jag fyller år inte räcker) Nu sitter jag i vardagsrummet med bärbara datorn (som pappa så snällt har ordnat så jag fått tillbaka internet på) och slötittar på Mumien.

 


Pastamaskinen som mamsen vill ha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0