Omvänd ordning.

Jaha, såhär blir det med bloggandet när internet håller på och retar gallfeber på mig genom att fungera och inte fungera om vart annat.

Igår (1/7) hade jag haft en heldag med min älskade mamma. Jag åkte in till stan för att äta lunch med mamsen. Det blev på en restaurang i korsningen Kungsgatan/Norrlandsgatan, kommer tyvärr inte ihåg namnet, börjar på S. Jag åt iallafall en super god "Amerikans sallad" med kyckling och bacon. Det enda jag blev besviken på var att det på menyn stod att det skulle vara ädelost i, vilket det inte var i min.

Efter lunchen så gick vi runt lite i affärer en stund, och jag hittade en kavaj. Jag har ju tjatat rätt länge på en kavaj, och hittade en på H&M som jag tänkte köpa, men när jag skulle till att köpa den så fanns den inte kvar, så himla typiskt. Nu blev det iallafall en svart kavaj, lite kortare modell, i något slags linnetyg (Bild kommer senare).
Vi gjorde sällskap tillbaka till mammas kontor. och jag gick ner för att köpa bullar att bjuda några av mammas jobbarkompisar på (något som dom inte vet, är ju att det faktiskt var mamma som betalade bullarna, MEN(!) det var ju jag som fick vara musklerna och springa ner och köpa dom, så det blir varsitt poäng till mig och mamma).

Efter fikat så var det dags för mamma att jobba vidare, och jag begav mig ut på stan igen. Min kära vän Erica fyller år nu på söndag, så jag var på jakt efter en present till henne, och jag letade länge, tills jag hitta en som jag tror passar henne rätt och riktigt, säger inte vad det är, för hon kanske läser det, och då blir det ju inte alls kul, hihi!
Jag hittade även två jättesöta téburkar på Stockhome som jag inte kunde låta bli att köpa.

Mamma jobbade klart medans jag var ute och småtittade i affärer och vi gjorde sällskap hem. Jag måste faktiskt ta och påpeka att en sak som Sverige verkar ha skurit ner på nu i finanskristider är luftkonditioneringen på bussarna. Allvarligt talat, man kan ju inte sitta på en supervarm buss i över 15 minuter utan frisk luft, det är ju omänskligt!

Hur som helst så kom jag hem tillslut, och åkte ner till stallet nästan direkt. Jag tog en liten mysig sväng i skogen med Pärlan, i hopp om att det inte skulle göra så att hennes ben blev svullet igen, och det blev det inte, sm tur var!
Efter stallet åkte vi direkt ner med hundarna till Lycksjön för att bada, och gissa om dom blev glada. Speciellt Kiera, man tror nästan att hn dör av lycka, för hon liksom ylar och gnyr och gnäller tills man släpper henne, då springer hon ner och hoppas i vattnet, utan överdrift! Så mysigt att se. :)

  

                                                                                                                 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0