Mitt "häst"liv.

Satt och kollade på lite bilder, upptäckte att jag har massor av gamla hästbilder, så då tänkte jag att jag ska ladda upp lite bilder här och göra en lite resumé!  Först kommer lite information om mitt "hästliv":
 Jag har ridit sen jag var 5 år, alltså i 12 år! Jag började på en liten 4H-gård här i Haninge som heter Skutans Gård, därefter började jag rida på Haningebygdens ryttarföening ( Blåkulla), jag fick egen häst och red kvar på Blåkulla tills jag insåg att det jag otroligt jobbigt att rida på ridskolan och samtidigt ha egna hästar att ta hand om. Jag har vart ute och tävlat en hel del, speciellt med min förra tävlingshäst, som jag var uppe i LA-nivå på i hoppning. Efter att vi sålde honom blev jag tvungen att ta en paus från hästarna, då jag fick olika typer av skador av ridningen. Jag började senare på Tyresö Ridklubb där jag precis har slutat, då jag för ett halvår sen började rida ett 4-årigt fullblod, Pärlan, som nu är 5 år, ochg det blev för jobbigt att fortsätta på ridkolan också. Nu rider jag min lilla pluttjäst Pärlan som ni nog kunde lista ut. Planerna är att träna upp henne, och sedan få ut henne på tävlingsbanan. Längtar efter att tävla, har inte gjort det på 2½ år! Men snart så kommer jag ut med Pärlan, hoppas jag!
Här kommer lite bilder:



Här är en bild på min allra första häst. Han var en Islandshäst som hette Villingur frá Grænemyri, kallades för Ville. Honom hade jag mellan jag var 11 och 13 år. Både jag och mamma red Ville!


Eftersom att jag är en tävlingsryttare innerst inne så fick jag en tävlingshäst samtiidigt som vi hade Ville, man kan nästan säga att jag hade 2 hästar där ett tag, innan jag sakta men säkert slutade rida Ville och fokuserade på min nya hopphäst. Dom här 3 bilderna ovan är bilder på min första tävlingshäst, Sleaty Lad, som kalldes för Laddie. Laddie är importerad från Irland och är född 1994. Jag var 12 år när jag fick honom, och dagen vi skrev på ägarkontraktet var den bästa dagen i mitt liv!  Honom hade jag till jag var 15, då vi sålde honom eftersom att jag fick problem med både rygg och knä. Där tog jag ett avbrott i ridningen och framförallt tävlandet, i ett helt år, det jobbigaste året jag vart med om.



Efter att vi hade sålt Laddie så började min mamma att rida hennes kompis islandshäst. Hon hade även en liten ponny som hennes barn red ibland. Här är jag och ponnyn som hette Axel som jag körde ett tag då mamma red islandshästen som även jag red lite då och då.


Här har vi då Pärlan, eller Hillary's Pearl som hon faktiskt heter. Ni ska har läst bloggens andra inlägg vet att det är den här hästen jag har och rider nu! Pärlan är ett 5-årigt fullblod som jag håller på att träna, och ska förhoppningsvis komma ut på ngn lättare unghästtävling nu i vår! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0