Middag och färg på händerna!

Gårdagen var ganska fartfylld för min del igår. Jag blev utsedd till den som planerade kvällen, så jag var bombarderad av samtal och mess! Lyckades iallafall åka ner med min kära mor till den där pysselaffären jag berättade om, som jag och Sandra var inne i i onsdags! Jag köpte ett sött litet smyckesskrin i neutral pappfärg, en burk hobbylack i färgen Gammelrosa, rubb-on dekorer! Sedan åkte vi ner till stallet direkt efter för att kolla till Pärlan, ge henne medicinen och släppa in hästarna. Hon ska ju ha 2 mediciner, var av en man ger som en spruta! Och jag som är så himla spruträdd, klarar verkligen inte av sprutor, jag svimmar till och med när jag får sprutor! Men igår tog jag tjuren vid hornen och gav häststackarn sprutan! Usch, vad stor nålen var, höll på att dö! Menmen, det gick faktiskt bättre än vad jag förväntade mig. Jag gav henne en spruta och kände inte av någonting alls! :)
Sedan skyndade jag mig hem, hoppade in i duschen och sedan åkte jag in till stan för att träffa några kompisar! Jag, Erica Ida, Cassandra, Tim, Johan och Jan gick och åt på El Amir vid Centralen. Vi hade det jättetrevligt! Tror vi var där nästan 3 timmar! Riktigt bra priser vad det också! Jag åt en tre-rätters plus två drickor och betalade endast 221 kronor för detta! Tror dock att dem missade en del på notan..too bad! De hade världens godaste cheesecake som efterrätt med citronsorbet och hallonsås, supergott! Vi satt och pratade och disskuterade allt från himmel och jord, medans vi åt och drack. Verkligen en kväll som måste göras om! Meningen var att vi skulle gå på bio efteråt, men vi struntade i det och satt kvar istället, det var så mysigt. Ericas snälla mamma kom och hämtade Erica mig och Johan, och jag kom hem snabbt och bekvämt, hoppade ner i sängen nästan direkt när jag kom hem!

Idag har det verkligen varit en riktigt vilodag! Jag vaknade och åt frukost, sen har jag suttit i soffan och slappat heeela dagen! Eller ja, jag har ju faktiskt pysslat också! Dom sakerna som jag köpte igår har jag använt och gjort ett superfint smyckesskrin av! Jag blev så nöjd att jag inte kan sluta le när jag tänker på hur fin den blev! Att jag fick målarfärg över händerna och byxorna var något kan kunde vara utan, men det blir lätt så när det målas. Lina+Färg(eller något annat kladdig/blött) = inte längre ren!

Smyckesskrinet framifrån


Smyckesskrinet uppifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0