2009's första skoldag!

"Dagen" började med en jättemysig natt. Neo, min lilla vovve blev utbytt mot en annan sängvärmare, hihi, så han var inte sådär jätteglad på mig idag, men jag var iallafall glad!  Vaknade tidigt och skickade iväg sängvärmaren till jobbet och somnade om i min uppvärmda sköna säng. Det var ju meningen att det skulle vara första dagen i skolan idag för mig och jag började klockan åtta med Engelska B och slutade efter den, så jag skulle vara i skolan i 1½ timme bara. Så kommer jag till skolan och ser några tjejer från klassen stå och prata med rektorn. Jaha, då visade det sig att våran lärare var sjuk så vi hade ingen lektion, "varför gick jag upp imorse" var det enda som snurrade i mitt huvud just då! Jag Cassandra och Ida bestämde oss iallafall för att för att vänta på lunchen i skolan och åt lite. Sedan drog jag med dom upp till centrum där jag köpte en jättemysig tröja och Ida köpte lite sena julklappar till hennes pojkvän. Uppe i centrum träffade vi Sandra som gick runt för sig själv, så hon gjorde oss sällskap, och efter att Cassandra åkte hem så åkte jag och Ida med Sandra till Åbyplan i Västerhaninge där vi var inne i en pysselaffär, där fick jag en massa inspiration och Sandra visade mig massor av fina saker, så dit ska jag dra med mig mamma på lördag, hade jag tänkt! :)
Sen bar det av hemmåt och jag tog en långpromenad med hundarna och sedan somnade så skönt framför tvn. Hade helst velat åka ner till Pärlan idag för att kolla hur det var med henne, hon hade nämligen blivit sämre och vi fick ta ut vetrinären igår, som gav henne två sprutor, smärtstillande och antiinflamatoriskt. Stackars Pärlan, hon ville verkligen inte gå, så ont gjorde det på henne.. Hon var iallafall bättre idag, så jag hoppas att all medicin gör nytta nu!
Snart ska jag sova, så vi hörs imorgon! Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0