12 Januari 2009

Jaha, hur har min måndag sett ut då? Jo såhär:
Jag vaknade 09.30, tog en varm skön dusch. Sedan klädde jag på mig och satte mig i lugn och ro framför datorn för att sminka mig och lyssna lite på musik. Jag gick till ner till busshållplatsen 10.15 och tog bussen som gick 10.25. Väl på skolan så hade vi en förberedande "intervjuv" inför praktiken. Våra mentorer låtsades vara arbetsgivare och vi fick komma in på bokade tider och det gick till som en riktigt anställningsintervju. Jag är alltid nervös, speciellt när dom börjar be en berätta om sig själv, det tycker jag är otroligt jobbigt! Vad ska man säga? Vad vill dom att man ska säga? Vad vill dom höra? Vad tycker dom? Herregud, vad det är krångligt. Menmen, jag berättade lite allmänt som namn, ålder, utbildning, fritid, framtidsplaner och sådär. Det gick faktiskt otrolig bra, och jag fick jättebra feedback som jag verkligen fick mitt självförtroende att höjas ungefär 10 steg! Känns verkligen bra att börja dagen med att få beröm! :)
Sedan var det lunch, och efter den började våran hotellektion som är på 2½ timma, suuuperkul (Hoppas några uppfattade ironin där, annars har jag totalt misslyckats)!
Efter skolan slutat skyndade jag mig upp till polisstationen för att möta pappa och fixa ett nytt pass inför Italienresan, längtar verkligen! Cassandra gjorde mig sällskap och efter att jag var klar med passet så gick vi ner till centrum och kollade på lite kläder. Jag hittar ju alltid saker som jag vill ha när jag egentligen är och bara ska kolla, tur att lönen kommer på torsdag! Jag köpte iallafall en lång stickad tröja, och en halvlång supersnygg lila top! Jag tycker faktiskt om lila, ni som känner mig vet att jag sen ett år tillbaka ungefär, har börjat köpa kopiöst många plagg i olika lila nyanser! Men det är så snygg så det gör inget! :)
Nu har jag precis varit på en promenade till solariet, och sedan tog jag, bara för att vara duktig, en extra lång väg hem! Det är ju så skönt att vara ute och gå, speciellt när det är lite sådär småkyligt och mörkt. Nu sitter jag och latar mig framför datorn och snart ska jag nog gå och lägga mig! God natt allihopa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0