Idag och sådär

Har varit lite inaktiv ett tag nu tyvärr, men nu sätter jag mig ner och tar mig omsorgsfullt tid att skriva i min lilla blogg. Vad har hänt sen sist? Jo, jag har tagit min rumsrenovering i egna händer, och nu jävlar ska det bli klart! Ska, förhoppningsvis, börja måla redan idag är det tänkt. Vore rätt bra, faktiskt. Sen har jag inte gjort sådär jättemycket. Mitt liv är ju trots allt ingen filmstjärnas. Jag går i skolan, plugga mer eller mindre, hur man nu vill se det. Jag har min lilla häst som jag såklart är hos. Kan ju visa hur en helt Lina-dag ser ut, så ni förstår vad jag menar:
Onsdag 4 februari 2009:
Idag vaknade jag 07.00. Snoozade lite, tyvärr en aningens förlänge, vilket resulterade i att jag kom för sent till skolan. Duktig som man är så kom jag dit när det var 5 minuter kvar av lektionen. Men min lärare blev iallafall nöjd med att jag kom, även fast det var så kort tid kvar. Sedan gick jag in till skolans ekonomansvarig, eftersom att hon hade lovat min lärare att "passa" mig när jag skrev ett prov som jag hade missat när jag var i Rom. skrev klart provet på under 30 minuter, väldigt nöjd eftersom att jag även kände att det gick bra! Sen gick jag och Erica, som hade suttit och väntat på mig, till centrum för att handla saker till bussresan imorgon. Ska ju åka skidor imorgon, riktigt taggade både Erica och jag. Det kommer säkert sluta med att vi ligger i backen och gråter och skrattar om vart annat! Men kul blir det! Handlade och tog sedan bussen hem. vi sa hejdå och jag gick av på min hållplats. Började knata på hemåt och bytte om nästan direkt när jag kom in. Sedan tog jag min söta älsklingshund (Neo såklart) och gick till bussen igen för att åka till stallet medans det var ljust. Kom ner till stallet vid halv 1 och tog in Pärlan direkt, gjorde iordning henne och begav mig ut i skog och mark för att avlägsna lite energi från den 450 kilos hästen. Detta är ju inte världen lättaste uppgick, MEN, det gick! Hon bockade bara i den första galoppen men inte resten. Framsteg! Neo var såklart med ut och han blev hur trött som helst. Det behöver han faktiskt, så det gjorde ingenting. Gjorde iordning allt på stallet, mockade, fixade maten och höet till henne, och sedan gick jag till bussen igen för att åka hem. När jag kom hem hoppade jag in i duschen, gjorde sedan en kladdkaka som jag lovade Erica att jag skulle göra, så hon får den (dela med mig och Ida såklart) imorgon på bussen. Satte och kollade på One Tree Hill, och nu sitter jag här. Ska väl se till att måla sen, om jag får tid och hjälp av pappa. Man vill ju inte att det ska se ut som någon har haft painball-krig här inne, det ska jag faktiskt bli hyfsat snyggt iallafall, så det är nog en bra ide att pappa hjälper till!  Ska packa ihop allt inför imorgon, myyyycket som ska med, haha^^. Sen är det nog nattidags, för jag ska upp 05.30 imorgon!

Där hade ni en vanlig Lina-dag. Inte sådär jätteglamouröst, men det funkar för mig änsålänge! ÅH igår köpte jag en superfin tröja på Gina Tricot. Det tar emot att handla där, eftersom att ALLA andra gör det. Men man hittar faktiskt snygga saker som man inte kan låta bli att köpa ibland. Den här var tydligen deras nyhet på veckan:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0