När man är ledig...

..är det dåligt väder. Ska det verkligen vara nödvändigt? Nej, roligare kunde det ju vara. jag vaknade redan vid niotiden imorse och kunde inte somna om, så jag masade mig ner till stallet. Har suttit och lyssnar på Aventura hela förmiddagen efter att jag kom hem. Aventuras skivor är de som går om och om igen på jobbet, och det är bra musik att jobba till, lugn och samtidigt aktiv. Ah, ni vet ju hur bra jag är på att förklara saker, så jag tror jag slutar försöka ens! Ni som hört Aventura (deras populäraste låt, som säkert ALLA hör är Obsession), ni vet vad jag menar. Jag älskar musik där det finns en tanke bakom, och som inte bara är en melodi med lite text. Aventuras låtar är alla baserade på historier, så låtarna är liskom skrivna som just historier. Superbra! Mina absoluta favoriter är La Boda (bröloppet) och Los Infieles (de otrogna).

Snart ska jag in till stan och träffa mamsen för att äta lite och sen gå på hyllningskonserten för Ted Gärdestad ikväll!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0