Bleka tänderna?

Ja, ytlig som man är (mer eller mindre är väl vi alla det?) så har jag funderat ett tag nu på att bleka tänderna. Inte hos en tandläkare, för studenter har ju inte direkt ryktet att vara så pass täta. Hur som helst å finns det ju ett och annat blekmedel att beställa hem nu för tiden, så jag tänkte göra det. Men så hörde jag om en tandkräm som bleker tänderna, ska nog hitta en sån och testa istället, verkar vara skonsammare..
Jag och Google är bästa vänner, så jag gick såklart in där och sökte på den smarka raden "tandkräm som bleker tänderna), och vad får jag upp? Jo en sida på Sofis Mode där det finns en artikel om 9 metoder att bleka tänderna på. Jag är såklart inte sen att klicka upp det, och hittar ett och annat bra. Sedan rullar jag ner på sidan där det står om saker man ska undvika om man satsar på vita tänder, kolla in detta!

ci Kaffe

ci Rökning

ci Rödvin

ci Cola

ci Flour

ci Te

ci Snus

ci Ålder

ci Medicin

ci Färgstarka kryddor som curry och paprika


Ja, för att göra det tydligare för er som tycker att det är helt självklart alltihopa så markerade jag "ålder" och "medicin".  Ja okej, ålder och medicin kanske gör tänderna fulare, men hur ska man lyckas med att undvika detta? Och sen står det lite över att man ska undvika flour. Jag trodde det var bra för tänderna?

Vet ni något bra sätt att undvika ålder på? Vore kanon om ni delade med er, jag tror att det vore en hel del personer som skulle vara tacksamma för detta! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0