Påsklov, underbart!

Vad underbart livet känns just nu. Solen tittar fram allt oftare och värmen kommer snabbare och snabbare, Och som grädde på tårtan så har jag 11 lediga dagar. Ska verkligen skämma bort mig själv och verkligen njuta av dessa dagar. Hoppas verkligen på mycket bra väder så man kan sitta ute i solstolen med en bra bok och bara sitta och njuta! Hade några små funderingar på att åka upp till vårat landställe som ligger lite utanför Västerås, men jag tror nog att jag stannar hemma. Det visade sig att mormor kommer hit också på torsdag.. Jaja, vi får väl se.

Helgen i stora drag har iallafall varit bra. I fredags började jag 07.00 med slutade ju halv två. Innan jag han sluta så kom en gäst fram till mig i receptionen med en bukett vackra tulpaner som han gav mig. Han tyckte tydligen att jag hade varit så duktig och trevlig att jag förtjänade blommor. Sånt är ju alltid trevligt, och jag blev otroligt glad, såklart! Synd bara att han varken var snygg eller ett par år yngre, för den delen! Efter jobbet åkte jag iallafall in till mammas jobb för att hälsa på henne en stund. Åkte hem för att sedan åka till stallet. Där träffade jag Stephanie och tog en mystur med henne och hästarna i det vackra vädret. Hur skönt som helst att slippa ha på sig jacka! Lördagen blev en riktigt slappdag förutom min och mammas långpromenad med hundarna på ca 70 minuter. Fick lite färg av solen, så det blev motion och solning på samma gång, hur effektivt är inte det? :) På kvällen tog jag ett långt skönt bad i vårat nyinköpta badkar. Låg och njöt och läste samtidigt Mig äger ingen av Åsa Linderborg. har inte hunnit så lång, men det verkar vara en bra bok hittills!
Idag har jag också slappad, men även vart på stallet, inget speciellt att skriva om där, så jag låter bli. Eller jo, nu kom jag på, sådär huxflux! Jag har ju precis fått mitt rum klart med tapeter och färg och allat sjutton jag haft för mig. Nu är ju det iallafall klart (väggmässigt) och en hel del möbler har blivit uthivade. Men jag har ju sagt tidigare att nästa steg blir att bygga min specialare till bokhylla samt att köpa en fotölj. Jag har ju såklart, svensk som jag är, först och främst tittar på fotöljer på IKEA, där jag hittade en fotölj i EKTORP-serien. En sån har jag nu haffat på blocket, så imorgon bär det av till Nynäshamn för att hämta den. Sedan ska jag bara köpa ny klädsel till den, så det blir precis som jag vill ha den! :)
Sådärja, nu var jag klar med att berätta om mig helg. Inget speciellt, men väldigt skön!

Nu sitter jag och leker med lite bilder, Titta vad häftiga dom blir! :)





Och så en liten bild på min nya fotölj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0