Tidszoner..

Sitter vid datorn och nästan väntar på att gå och lägga mig. Låter rätt tragiskt, men det blir så när man ska upp tidigt.. Något som jag ganska ofta funderar på är det här med tidszoner.. Alltså det kan ju knappast bara vara jag som gör det? Vi hade ett prov på det i Turismen, vet egentligen inte vad det har med turism att göra, mer än att det är bra att veta om man ska ställ klockan fram eller tillbaka när man åker till spanien.. Men iallafall, jag vet att utgångspunkten är Greenwich i England och att Ryssland är det land med flest tidszoner. Ryssarna har faktiskt 10 tidszoner i sitt land, kan ni fatta? Jaja.. Men mer då? Det är något som är rätt obegripligt för oss andra som faktiskt inte har kommit på idén.. Jag vet också varför man har olika tidszoner, men inte mycket mer än så.. Någon som vet mer, så skriv gärna, så slipper jag fundera på det mer!  Den här bilden kanske kan hjälpa mig och andra som undrar, hihi. Spana in Ryssland, vilka speciella typer, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0