Tjoho!

Allting gick rätt bra idag. Lastträningen gick tillochmed bra! Fick in henne ett par gånger, men hon backade ut nöstan direkt, men envis och tjurskallig som jag är så gav jag mig inte förrens hon stod helt stilla och inte backade ur förrens jag sa att hon skulle göra det! :) (Jag tog lite bilder idag förresten, men jag har inte hunnit ladda upp dom så jag lägger nog in dom senare!)
Sen så skulle jag också brodda om henne. Blindbroddarna bak hade nämligen slitits ner rejält, och smart som jag är hade jag tänkt varje dag att "nej, jag gör det imorgon" och så gick det 2 veckor, och nu fick man knappt av dom. Fick bara av 5 av 8, men men. När dom nya broddarna skulle på så använde jag en jättesmart uppfinning, vet inte riktigt vad den heter, jag kallar det för dragaren, och den använder man just för att få på och av broddar. Men lilla Pärlan fick för sig att ställa ner hoven just som jag skulle dra åt ordentligt, och hoven landade mitt över min fot! Jo, nej men en 450 kilos häst över foten vill man ju ha, visst? Gissa om jag har ett stort fint blåmärke över foten! Haha, jaja, tur att ingenting bröts iallafall, det hade ju kunna vara värre! ;) Efter det har jag inte gjort så mycket, kom hem vid fem tiden, och åt mat, kollade på Arn med mamma och sen har jag suttit vid datorn.. Ska nog sova snart tror jag, klockan är ju ganska mycket! Nattinatt.


Transporten!


Söta lilla Pärlan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0