Mysig dag!

Åh, jag har haft en jättemysig dag idag! :) Vaknade vid elva och åt frukost, åkte och handlade och sen åkte jag och mamma ner till stallet och jag red medans hon fixade allting. Sen så åkte vid och solade, jätteskönt! När vi kom hem igen så bakade jag pepparkakor. Jag förstår inte att man tyckte det var kul att baka pepparkakor när man var liten, det är ju jättetrist! Usch, jaja sen så efter att vi ätit lite middag så gick vi över till Nettan och Stefan som bjöd på lite glögg-fika. Jättemysigt! Det var vi och 2 grannfamiljer till. Satt där nästan 3 timmar och fikade och pratade. Skojskoj! :) Nu har jag precis hjälpt mamma med att göra vinster till vårat lotteri som vi har på Lucia varje år. Vi firar nämligen Lucia på gården, ganska trevligt faktiskt! :) 'Nu blir det iochförsig dagen innan Lucia, men det gör ju ingenting, eftersom att jag faktiskt är så speciell att jag fyller år på Lucia, så då ska jag ha några kompisar över på ett litet sofistikerat mingel, hihi, tror mamma, ja! (Det roligaste är ju att mamma läser det här). Nej mamma, vi kommer ta det lugnt, jag skojar med dig! :) Funderar på hur jag ska göra. Jag skulle vilja ha något tema, för det är ju alltid roligt att se hur kreativa folk är, tror isånnafall att jag tar temat "Färgglatt", för det är ju faktiskt lätt! Någon som håller med eller tycker något annat? Nu ska jag nog gå ner och hjälpa mamma lite. Jag lyssnar just nu förresten på Fairytale of New York av The Pogues. En lite annorlunda jullåt, den är jätterolig, kanske inte barntillåten, men jag ser inga barn i närheten? :) Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0