En vecka kvar till jul!

Åh, jag är så stolt över mig själv! Jag fick min lön i måndags och jag har inte ens rört någonting, inte ens gjort ett kontoutdrag! Känns så skönt. Och inte nog med det så har jag bara 2 julklappar kvar att köpa, varav en som jag redan vet vad jag ska köpa! Äntligen en jul där det finns en stor chans att man slippe stressa ihjäl sig de sista dagarna! Tjoho!
Nu är det bara en vecka kvar till julafton! I år ska vi faktiskt ha julen hemma för en gång skull. Annars är vi alltid hos min farbror eller hos min farmor och farfar, och ibland uppe hos mormor i Sundsvall. Men nej, i år är vi hemma, och hela släkten kommer över på jullunch! Det ska bli så himla mysigt att få pyssla och laga mat och träffa all släkt (iallafall på pappas sida) samtidigt!
Det enda som är jobbigt just nu är att jag fick en såndär akutförkylning som kom över natten till måndagen, inte alls kul. Jag fick sjukskriva mig från jobbet både tisdag och onsdag. Får se hur det blir på fredag om jag mår bättre. Mår jag inte bättre imorgon så får jag sjukskriva mig då med, tyvärr.. Men huvudsaken är ju faktiskt att man mår bra och orkar med allting. Och nu är det ju bara 2 dagar till jullovet. Det behövs verkligen för att ladda batterierna och få rå om sig själv lite. Tänk sen när man går ut skolan och ska börja jobba; Inget sportlov, inget påsklov, inget lång och härligt sommarlov eller höst- och jullov! Herregud, det lär ju ta ett tag innan man vänjer sig. Men det lär väl gå bra det med, hoppas jag!

Nu funderar jag faktiskt på att klä på mig (har precis duschat) lite myskläder och ta en härligt promenad till solariet  och sola lite granna, jag fick ju faktiskt "solpengar" av mormor i födelsedagspresent. Hur roligt som helst! Jag fick pengarna i mynt, så man kan använda som att sola för, och slippa växla, det tyckte jag var jättefiffigt och sött. Undra om det var min kära lilla mamma som låg bakom idén! Vem vet?
Nej jag tror det blir så, allt snacka om solarium får mig att längta, så nu klär jag på mig, och så hörs vi sen! Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0