27 December 2008

Som ni kanske vet så ringde jag ju Paulina igår. Vi pratade i nästan 2 timmar, och det behövdes. Paulina lyckas alltid få mig att skatta som mest, då vi har samma sjuka humor. Jag upptäckte också att hon hade lurat mig (inte med flit, men iallafall!), hon hade nämligen tidigare i höst sagt att hon skulle få hem grisar (dom bor på en gård) och jag undrade vad fan dom skulle ha grisar till, men men.. Och nu sa hon att hon hade grisarna inne, på sitt rum! Men hallå, stora grisar? På rummet? Låter lite halvläskigt. Men då visade det sig att det var Marsvin det var frågan om, och eftersom att svin är ett "fult" ord så kallade hon dom marsgrisar, och förkortade det till grisar. Men hallå, vilken normal människa skulle fatta det? Om jag köper en katt så frågar ni väl knappast om det verkligen är en katt jag har köpt, den kanske var en hund? Nej, haha, det här satt vi och diskuterade ett tag, och jaa, jag vet inte vad vi kom fram till, antagligen att jag hade rätt, mohaha! :) Paulina är iallafall uppe i Stockholm nu, vilken gör mitt jullov mycket roligare! Har inte träffat henne sen i somras! Jag ska ta och kidnappa henne en dag innan hon åker och shoppa och fika lite, kanske bio, får se! :)

Snart, eller ja, senare idag ska jag ner till stallet. Ska rida, släppa in hästarna och lastträna Pärlan. Vi har inte lastat henne på 2 månader och på tisdag ska vi träna! Vore ju kanoners ifall hästen lilla kunde vara så snäll att faktiskt gå in i transporten utan massa tjafs då, då vi tar och testar idag! Kom på en jättebra taktik förra gången; Det gäller att få henne arg. Det är lite så med ston, man kan inte hålla på och gulla, det gör man med vallacker, inte med ston. Gullar man med henne kan man få stå där i flera timmar utan att hon rör på en muskel, men får man henne förbannad, då skiter hon i det och nästan hoppar in i transporten! Det är såklart något att fila på, men in går hon iallafall. Hoppas hon gör det nu med! Det får ni veta senare ikväll! Ska nog ner och äta lite frukost nu, vore ju en bra idé! Todiloo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0